• 0

Ruilen en Retourneren

Ruilen en Retourneren

Ruilen en retourneren

Bij ons kan je gratis retourneren en omruilen binnen Nederland en België. Voor het retourneren en omruilen kan je jouw pakketje retour aanmelden via www.sportshop.com/retouren of via het Modelformulier. In dit portal kan je inloggen met je ordernummer en e-mailadres. Je hoeft hier geen account voor te hebben. Binnen Nederland kan je gratis retourneren via PostNL dankzij het antwoordnummer*. Vanuit België kan je naar ons retourneren door een retourlabel aan te vragen bij de klantenservice.

Als je een gratis product bij je bestelling hebt ontvangen en je wenst de gehele order te retourneren dan dien je het gratis product ook te retourneren. Wanneer je dit niet doet dan zijn wij genoodzaakt om het verkoopbedrag van het desbetreffende artikel in rekening te brengen. Dit zal dan worden verrekend met het totale aankoopbedrag van de order.

Artikelen omruilen

Wanneer je graag een andere maat van een artikel wenst te ontvangen, kan je bij ons gemakkelijk omruilen. Ook voor het omruilen verzoeken wij je om naar www.sportshop.com/retouren te gaan. Middels je ordernummer en e-mailadres kan je inloggen en aangeven welke artikelen je wenst te retourneren. In het drop down menu bij het artikel kan je de retourreden aangeven én kan je de optie kiezen voor een omruiling in plaats van enkel retourneren. In de opmerkingen kan je aangeven welke maat je wenst te ontvangen. Onze medewerkers op de retourafdeling zullen je omruiling in behandeling nemen en na ontvangst van het verkeerde artikel, de juiste verzenden.

Verwerking van je retourzending

Enkele dagen na afgifte bij het pakketpunt wordt het pakketje in het magazijn geleverd. Na uiterlijk 10 werkdagen na ontvangst van je artikel in het magazijn, ontvang je een mail met bevestiging van ontvangst en verwerking van je retourzending. Ben je benieuwd of jouw retourzending al is geleverd? Kijk dan eventjes op de website van PostNL of neem contact op met de klantenservice. Het is belangrijk om het afgiftebewijs van het pakketpunt bij de hand te houden. Zonder dit afgiftebewijs kunnen wij helaas niets voor je betekenen.
Een terugbetaling wordt in orde gemaakt op dezelfde dag dat je de bevestigingsmail hebt ontvangen. Wij betalen altijd terug via dezelfde weg als jij de betaling hebt voltooid bij het plaatsen van de bestelling. De tijd dat het duurt voordat dit zichtbaar is, hangt af van de door jou gekozen betaalmethode. Als je hebt gekozen voor een omruiling, zal deze op de dag van de bevestigingsmail worden voltooid en verzonden.

Herroepingsrecht

Het herroepingsrecht is van toepassing op onze bestellingen. Dit houdt in dat gedurende 14 dagen na ontvangst van de bestelling de artikelen geruild of geretourneerd mogen worden.
Gedurende een termijn van 14 dagen kun je een product binnenshuis passen om het product kort te beoordelen. Sommige producten (bijvoorbeeld hockeybitjes en sokken) kunnen, nadat de verzegeling is verbroken, vanwege gezondheidsbescherming of hygiëne niet meer retour worden gestuurd. Ook gepersonaliseerde artikelen mogen niet worden geretourneerd. Hiermee zijn deze producten dus uitgezonderd van het herroepingsrecht. Heb je meer gedaan dan nodig was om het product te proberen, dan kunnen wij jou daarvoor kosten in rekening brengen. Producten die je retour stuurt dienen dus geen gebruikssporen te bevatten.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij, of een door jou aangewezen derde anders dan de vervoerder, het product in bezit heeft gekregen. Nadat je te kennen hebt gegeven de overeenkomst te herroepen, heb je nog 14 dagen de tijd om het product terug te sturen.
Als je in één bestelling meerdere goederen met verschillende levertijden hebt besteld, verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen na de dag waarop je het laatste product of onderdeel ontvangen hebt.

Garantie beschadigde producten

Ben je niet tevreden over het ontvangen product, of over de door ons geleverde dienst? Dan kun je altijd een klacht indienen. Dit kan op de speciaal hiervoor ingerichte pagina - www.sportshop.com/retouren . Uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht, krijg je van ons een inhoudelijke reactie. Je ontvangt geen bevestiging van de klacht. Ben je niet tevreden met de afhandeling van de klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kun je de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Gratis retourneren via PostNL

Retourneren via PostNL is gratis dankzij het antwoordnummer. Een antwoordnummer betekent dat er een overeenkomst tussen een bedrijf en PostNL is gesloten waardoor het bedrijf de verzendkosten betaald. Zonder dit antwoordnummer worden de verzendkosten niet vergoed. Het retouradres is als volgt:

Sportshop.com
Antwoordnummer 10154
5140 VB Waalwijk

Belangrijk is om het afgiftebewijs van het PostNL pakketpunt te bewaren tot je een bevestigingsmail van ons hebt ontvangen. Zo kunnen we altijd controleren waar het pakketje is en wanneer wij het retour kunnen verwerken.